Vinoteo: La Rexenta

"Na provincia, que la so capital yera Vetusta, abondaben perdayures montes de los que se pierden ente nubes; pos a los más trabayosos y elevaos xubía'l Maxistral, dexando tras al más robustu andarín, al más espertu montañés. Cuanto más xubía más allampaba xubir; en cuenta d'aballa sentía fiebre que-yos daba puxanza d'aceru a les piernes y aliendu de fragua a los pulmones. Llegar lo más alto yera un trunfu voluptuoso para De Pas. Ver munches llegües de tierra, columbrar el mar alloñáu, contemplar a los sos pies los pueblos como si fueren xuguetes, imaxinase a los homes como infusorios, ver pasar una águila o un bilanu, según los paraxes, debaxo los sos güeyos, enseñándo-y l'envés doráu pol sol, mirar les nubes dende enriba, yeren intensos placeres del so espíritu altaneru que De Pas procurábase siempres que podía. Entós sí que nes sos mexelles había fueu... "



¿Os gustó la crónica que escribimos sobre el Paseo Literario por Uviéu alrededor del mundo de La Regenta? Pues con motivo de la  XXXVIII Selmana de les Lletres Asturianes, Juanjo Cima, propietario del Vinoteo y Las Tablas del Campillín, junto con Xuán Ángel Moreno de LibrOviedo (y un poco de ayuda de Les Fartures), nos ofrecieron el mismo recorrido pero esta vez en llingua asturiana.


Para ello contamos con la presencia del traductor de la obra a la lengua asturiana, Vitor Suárez, cuya traducción está lista para que alguien se anime a publicarla. (las traducciones publicadas en el artículo son mías, por temas de legalidad hasta que la obra esté publicada).


Comenzamos en la Plaza del Ayuntamiento, donde supuestamente se encontraba la casa de los Ozores. La Nueva Calle Carpio, donde la doncella Petra hace ver la infidelidad de la mujer de Quintanar.



Subimos por la Calle Oscura los edificios donde dormía Alvaro Mesía.


Y de ahí, a la Calle Mon


Paramos en Los Canónigos y bajamos hasta la Corrada del Obispu


Breve parada en el Tránsito de Santa Bárbara, con la impresionante torre de la Catedral al fondo y acabamos de nuevo en la Plaza de la Catedral.


Una gozada leer diálogos de La Regenta, en sitios tan mágicos, y con la participación de todo el grupo. Auténticamente enriquecedor.


Finalizamos recorrido en la Estatua de la Regente con una foto de grupo.



Tras acabar la parte literaria, seguimos hacia el Vinoteo. Donde pudimos probar 3 tapas que aparecen en el libro. Y aquí el concepto "tapa" ... porque lo que ofrece Juanjo son auténticos platos a un gran nivel.



Comenzamos por una Sopa de Tortuga, que evidentemente, Juanjo tuvo que adaptar a una Sopa de Pescado. Muy, muy rica. Y con mucho fundamento. Espesa, con sabor ... Nos encantó. 

“El Marqués, primero que los demás comieren la sopa sirvió un gran platu de sardines, mientres falaba con doña Petronila del valtamientu de San Pedro, qu'a la dama paecía-y vergoñosu. Los convidaos en tantu entreteníen colos variaos, ricos y raros entremeses. ¡Yá lo sabíen! taben a confianza y había respetar la costume que toos conocíen. Vegallana empezaba siempres coles sos sardines; taramiaba unes cuantes docenes, y nel intre se llevantaba, y discretamente esapaecía del comedor. Siguiendo usu d'antañu toos fixeron como que nun notaben l'ausencia del Marqués; y en tantu llegó y sirvióse la sopa. Cuando l'amu de la casa volvió al so asientu, taba un pocu maciu y sudaba.
—¿Qué tal?—preguntó la Marquesa ente dientes, más col xestu que colos llabios.
Y el so maríu contestó con un enclín de cabeza que quería dicir:

—¡Perfectamente!—y en tantu sirvía un bon platu de sopa de tortúa. El Marqués yá nun tenía les sardines en cuerpu.”




Seguimos con un Pato a la Naranja. Otro plato increíble, que ya veis que de "tapa" no tiene nada. 

—Señes... señes... ¿a que nun atines?
—¿A que sí?...—Nun tires...—Pos da señes...—¡Ye una cosa bien rica! ¡bien rica! ¡bien rica!
—¿Que se come?—Pos claro... siendo bien rica...—¿Ónde la hai?—Comenla los señores...—Eso nun val, ¡so galicosa! ¿qué sé yo lo que comen los señores?
—Pos dalguna vegada puede ser que la vieres.
—¿De qué color?—Mariella, mariella...—¡Naranxes, rediós!—agulló'l pillastre y dio un tirón al pañuelu, preparándose a entamala a llatigazos colos sos compañeros.

—¡Que m'arrinques el brazu, brutu, y que nun ye eso!...



Y acabamos con un Queso 3 Leches de Pría de postre con un Dulce de Melocotón de la madre de Juanjo espectacular. 


La cena yera curtia pero bona, platos fuertes, bon Burdeos, bona champaña; a lo último como dicía'l Marqués, primero mar y pimienta, dempués fantasía y alcohol.[...]

El ruiu, les lluces, el xaréu, la comida escitante, el vinu, el café... l'ambiente, tou contribuyía a embotar la voluntá, a espertar la galbana y los instintos de voluptuosidá.... Ana creíase próxima a una afuega moral.... Atopaba al so pesar una delicia intensa en toos aquellos vulgares placeres, naquella seducción d'una cena nun baille, que pa los demás yera yá gocie gastáu.... Sentía ella más que toos xuntos los efectos d'aquella atmósfera envelenada de lluxuria romántica y señoril, y ella yera la que tenía ellí que lluchar contra la tentación. Había en tolos sos sentíos la irritabilidá y la delicadeza de la piel nuevo pal tactu. Tou llegába-y a les coraes, tou yera nuevu pa ella. Nel bouquet del vinu, nel sabor del quesu Gruyer, y nes chispes de la champaña, nel reflexu d'unos güeyos, hasta nel contraste del pelo negru de Ronzal y la so frente pálida y morena... en tou atopaba Anita aquella nueche guapura, misteriosu atractivu, un valor íntimu, una espresión amorosa....




Todo esto por 12€. Sí, leísteis bien. 12€. Ruta más los platos que veis en las fotos. Tenéis otra oportunidad este sábado, y las plazas están volando, así que yo de vosotros, no me lo pensaba dos veces.


No hay comentarios